Ett byte ska genomföras senast 14 dagar efter att du har mottagit dina varor. 

Produkterna du skickar tillbaka måste vara oanvända (men får vara provade med rena strumpor på rent underlag) och ska skickas tillbaka i sin originalförpackning utan tecken på användning. Vi kontrollerar alla produkter. 

*OBS: Hygienprodukter som provas direkt mot huden på fötterna (exempelvis strumpor, stödstrumpor och tåseparerare) är undantagna från bytesrätt.


Genomför ditt byte enligt följande: 

1. Genomför en ny beställning på produkten/produkterna du önskar byta till.

2. Skriv byte i fältet som heter lägg till meddelande i kassan (viktigt). 

3. Vi skickar dina nya varor, samt en returfraktsedel till din bytesorder.


4. Du får dina nya varor - och du returnerar din bytesorder med returfraktsedeln.

5. Vi tar emot och kontrollerar returprodukten samt återbetalar dig inom 10 arbetsdagar.


Gäller 14 dagars bytesrätt?

Ja, det stämmer! Vi erbjuder alltid fri bytesrätt i 14 dagar, från och med det att du har mottagit ditt paket. Vänligen notera att vi inte kommer acceptera byten som efterfrågas senare än fjorton dagar efter att du har mottagit dina varor. 

Får jag göra flera byten?

Fri bytesrätt gäller en gång per beställning. 

Måste förpackningen vara obruten?

Nej, Du får skicka tillbaka bytesprodukter även om förpackningen är bruten. Däremot måste produkten vara oanvänd. Vi kontrollerar alla returprodukter.

Får jag byta provade produkter?

Ja, du får skicka tillbaka provade produkter, så länge du endast har provat produkten med rena strumpor på ett rent underlag. Det får inte finnas tecken på användning. Vi kontrollerar alla returprodukter.

*OBS: Hygienprodukter som provas direkt mot huden på fötterna (exempelvis strumpor, stödstrumpor och tåseparerare) är undantagna från bytesrätt. 

Hur hittar jag mitt ordernummer?

Ditt beställningsnummer finner du i din orderbekräftelse som vi skickade till dig via e-post i samband med att du gjorde beställningen.

Hur hittar jag produkternas namn?

Alla produkter och produktnamn finner du i din orderbekräftelse som vi skickade till dig via e-post i samband med att du gjorde beställningen.

Är mitt byte kostnadsfritt?

Ja! Vi erbjuder fria byten vilket betyder att vi står för för porto, hantering och emballagekostnader när du gör ett byte.

Får jag en retursedel?

När vi skickar dina nya varor bifogar vi i samtidigt en returfraktsedel i paketet. Du använder retursedeln för att återsända dina bytesprodukter. 


Jag har inte fått en retursedel!

Har du inte fått en retursedel i ditt nya paket? Då behöver du inte återsända dina produkter.

Har du ytterligare frågor gällande ditt byte? Vänligen kontakta oss här.