Ångrat köp

Om du ångrar ett köp och önskar en återbetalning, ska du återsända produkterna till oss senast 14 dagar från dagen du fick hem paketet.

Produkterna du skickar tillbaka ska vara oanvända men får vara provade med rena strumpor på rent underlag. De ska skickas tillbaka i sin originalförpackning utan att produkten har några tecken på användning. 

Vi kontrollerar alla returprodukter. 

*OBS: Hygienprodukter som provas direkt mot huden på fötterna (exempelvis strumpor, stödstrumpor och tåseparerare) är undantagna från ångerrätten. Vid retur av en sådan produkt måste förpackningen vara obruten.


Så gör du en retur:

1. Skriv ut följande ångerblankett. 

 
2. Fyll i ångerblanketten


3. Lägg produkt & ångerblankett i ett paket.


4. Skicka paketet till oss (du bekostar portot).


5. Vi tar emot paketet, kontrollerar produkten och återbetalar dig inom 10 arbetsdagar.  

Har du ingen skrivare?  

Om du saknar skrivare kan du skriva ner informationen från ångerblanketten för hand och skicka med i paketet.


Returadress:

HBG Internetverkstad AB
C/o Fotbutiken.se
Mörsaregatan 25
254 66 Helsingborg


OBS - VÄLJ LEVERANS TILL BREVLÅDA


Returer ska ej skickas som rekommenderat brev. Paket som går till ombud/utlämningsställe kommer skickas tillbaka till dig. 


Får jag skicka tillbaka provade produkter?

Ja, du får skicka tillbaka provade produkter, så länge du endast har provat produkten med rena strumpor på ett rent underlag. Det får inte finnas tecken på användning. Vi kontrollerar alla returprodukter.

*OBS: Hygienprodukter som provas direkt mot huden på fötterna (exempelvis strumpor, stödstrumpor och tåseparerare) är undantagna från bytesrätt.

Hur hittar jag mitt ordernummer?

Ditt beställningsnummer finner du i din orderbekräftelse som vi skickade till dig via e-post i samband med att du gjorde beställningen.

Hur hittar jag produktnamn / artikelnummer?

Alla artikelnummer och produktnamn finner du i din orderbekräftelse som vi skickade till dig via e-post i samband med att du gjorde beställningen.

Kan ni skicka en retursedel?

Nej, tyvärr! Vid returärenden bekostad du fraktkostnaderna på egen hand. 

Om du istället vill göra ett byte till en annan storlek eller en annan produkt erbjuder vi dig att göra ett kostnadsfritt byte

Gäller 14 dagars returrätt?

Ja, det stämmer! Vi följer distansavtalslagen du har fri ångerrätt i 14 dagar från och med det att har mottagit ditt paket. Vänligen notera att vi inte kommer acceptera returer som skickas tillbaka till oss senare än 14 dagar efter att du har mottagit dina varor. 

Räknas ett outhämtat paket som en retur?

Nej, det räknas inte som en retur! Om ditt paket skickas tillbaka till oss från ett utlämningsställe (exempelvis från ett postombud), med anledning av att du inte har hämtat ut det, räknas det inte som en retur. 

För paket som kommer tillbaka till oss med anledning av att ej vara efterfrågad hos Postnord kommer vi debitera dig 200 kronor för våra kostnader för frakt, returfrakt, administration och hantering. Om varuvärdet är lägre än 200 kronor debiterar vi istället hela beloppet för ej uthämtade paket.

Om du istället önskar göra ett byte till någon annan produkt står vi för returfrakten. Läs mer om att göra ett byte här.